Unos koji sledi motivisan je izuzetnim člankom sa sajta www.seobook.com na temu značaja dobrog rangiranja na Google-u. Pozivam vas da u celini pročitate originalni članak - zaista je vredno truda. Ovde ću preneti samo ograničeni deo istog.
Podaci sa AOL-ovog pretraživača
Avgusta 2006 godine iz AOL-a (AOL-ov pretraživač se pokreće uz pomoć Google-a) su iscureli na milione zapisa pretraživanja interneta. Neki SEO eskperti su iskoristili ove podatke da naprave presek klikova u odnosu na rangiranje. Na blogu Džima Brojkina analizirani su podaci na osnovu 9,038,794 pretrage i 4,926,623 klika. Dona Fontenot je prezentovala relativni odnos klikova niže rangiranih rezultata u odnosu na više rangirane:
Prosečan procenat klikova | Relativni volumen klikova |
|
|
Ukupno na prvoj strani: 89.82%, 4,425,226 clicks |
Na osnovu ovih podataka, ako se rangirate osmi, deveti ili deseti za neku ključnu reč, možete da povećate svoj internet saobraćaj 1400 % kada se pomerite na prvo mesto. Čak i ako "skočite" sa osmog mesta na treće, možete utrostručiti saobraćaj.
Istraživanje praćenja pokreta oka
Gord Hočkis je spojio dve studije koje pokazuju kako surferi interaguju sa rezultatima pretrage.
Zapazite sledeće:
- koliko snažno Google drži pažnju fokusiranu na gornji levi ćošak rezultata pretrage
- kako pažnja "popušta" kako se ide duž stranice prema dole
- oglasi na desnom delu stranice ne dobijaju toliko puno pažnje kao oni u levoj koloni
Još jedno organsko CTR istraživanje
Patrik Gavin je našao ovu sliku sa sajta SEO Researcher. Ona ističe rezultate ograničenije studije sprovedene od strane Cornell-a od 2004 godine naovamo. U prvoj koloni je dat procenat klikova, dok su u drugoj koloni vremena koja su provedena na svakoj od pozicija od strane surfera.
1 comment:
Mnogo korisniji clanak nego onaj na zarada na internetu :)
Post a Comment