Komentari kao dodatni izvor linkova mogu biti veoma korisni. Ali da bi ovi linkovi zaista radili u korist vašeg sajta - a ne protiv njega - potrebno je da razumete odnos pretraživača prema onome što se zove blog comment spam. U poslednje vreme, spam je nedvosmisleno preplavio blogove, i paralelno sa tim, možete predpostaviti da je pretraživačima borba protiv spama veoma važna.
Zato, osnovno pitanje koje morate da postavite sebi je sledeće: Ako postavim link ka mom sajtu koristeći komentar na nekom blogu, da li taj komentar izgleda kao spam?
Da pogledamo kako izgledaju algoritamski kriterijumi definicije spama, na primer oni koji su ugrađeni u Spam Karmi, popularnom antispam dodatku za Wordpress:
- Period koji je protekao od trenutka kada je stranica učitana do trenutka postavljanja komentara,
- analizira se da li sadržaj komentara u sebi ima URL,
- ako sadrži URL, analizira se dužina URL-a u odnosu na dužinu komentara,
- analizira se da li dati URL sadrži link ili ne,
- filtriraju se IP adrese sa liste poznatih spamera,
- analizira se koliko je star unos na stranici gde se ostavlja komentar, kao i koliko je vremena prošlo od poslednjeg komentara,
- proverava se da li browser onoga koji ostavlja komentar deluje prirodno, tj, na primer, da li podržava java script ili ne.
- relevantnost komentara u odnosu na sadržaj web stranice,
- prosečna dužina komentara,
- sličan ili isti komentar na više različitih blogova,
- brzina akvizicije takvih liknova (100 linkova po danu će verovatno izgledati neprirodno),
- prisustvo nekih ključnih reči sa crne liste pretraživača,
- Nemojte komentirati samo na do_follow blogovima, koristite jednako follow i nofollow blogove.
- Ako imate temu na vašem sajtu koja je slična temi gde ostavljate komentar, napravite link ka toj vašoj stranici (takozvani duboki link, deep-link).
No comments:
Post a Comment