Tuesday, February 26, 2008

Ključne reči i blogovanje

Istraživanje ključnih reči je fundamentalni deo internet marketinga bilo koje vrste, što definitivno uključuje i blogove. U izuzetnom članku o istraživanju ključnih reči za blogere, Brajan Klark opisuje šta zapravo ovo istraživanje podrazumeva, kako odabrati oblast blogovanja, kako odabrati teme koje će biti pun pogodak i konačno kako istraživanje ključnih reči može pomoći da se dobro zaradi.

Istraživanje ključnih reči je u osnovi istraživanje tržišta. Ono će vam dati odgovor na pitanje za čega su ljudi zainteresovani, koji je njihov relativni broj, kao i jezik koji koriste kada razmišljaju o datoj temi.

Na dubljem nivou istraživanje ključnih reči nema nikakve veze sa optimizacijom za pretraživače. Tu se radi o poznavanju svoje publike tako dobro da možete da kažete sa sigurnošću sledeće:
  • koje će reči zarobiti njihovu pažnju
  • koje će reči pomoći da se dobije njihovo poverenje
  • i koje će ih reči ubediti da kupe proizvod ili uslugu koji nudite u budućnosti

Znači ima veoma malo smisla započeti blog na temu za koju ljudi nisu zainteresovani. Čak i ako ste vi lično zainteresovani za takvu temu, uvek možete priširiti opseg ključnih reči na srodne oblasti ili teme tako da obuhvatite one koji će vam doneti veću posećenost. Na primer ako ste rečili da pravite blog o tekvondou razmislite o sledećim ključnim rečima:

  • karate
  • boks
  • rvanje
  • kung fu
  • aikido
  • tai či
  • sport
  • borilačke veštine
  • trening
  • sport .....

Zato pre započinjanja novog poduhvata (u smislu novog bloga), pogledajte najpre kako izgleda vaša potencijalna publika (tj. koje su to ključne reči koje su popularnije) i razmislite o mogućim postovima interesantih naslova koji takođe treba da obuhvataju vaše ciljane ključne reči.

Postoje nekoliko servisa ili alatki za istraživanje ključnih reči. Većina njih nije besplatna i to sa pravom jer je pomoć koju pružaju prilikom ove vrste istraživanja značajna. Takvi su na primer Wordtracker, Keyword Discovery i Wordze.

Sa druge strane od besplatnih servisa se mogu preporučiti Seo Book keyword suggestion tool i Google Adwords Traffic Estimator. Seo Book tool se zapravo pokreće od strane Wordtracker-a, tako da posredno, i što je još značajnije potpuno besplatno, dobijate nekakvu lite verziiju ovog inače ne tako jeftinog servisa.

Google-ov servis je takođe besplatan i namenjen je pre svega Adwords oglašivačima, ali i pored toga možete da ga koristite bez ograničenja. On ima i jedan bitan dodatak - daje vam procenjenu CPC (cost per click) vrednost, odnosno koliko će oglašavač morati da plati za svaki klik na njegovu reklamu (potencijalno na vašem sajtu ako koristite Google AdSense program). To vam daje osećaj kakave su mogućnosti vašeg bloga u smislu buduće zarade. Konkretno, u vezi sa gornjim primerom, ključne reči kimono, boks i trening daju sledeće:

Prijatno blogovanje!


No comments: