Friday, December 21, 2007

Različite SEO strategije za male i velike web-sajtove

Ovo je unos koji se zasniva na prevodu odgovora Aarona Walla iz Seobook.com sa sledeće web stranice. Pitanje je bilo o strategijama za optimizaciju za male i velike web sajtove. Aaron govori o nekim finesama koje treba imati u vidu prilikom zasnivanja svoje strategije.

Postoje dve velike razlike koje utiču na klasifikaciju sajta:

  • da li je optimizacija vašeg sajta manuelna ili se obavlja uz pomoć nekog
algoritma
  • da li pretraživači smatraju da je vaš sajt spam kada ga rangiraju

Unutar ove dve ideje postoji 4 velikih tema koje odvajaju male i velike sajtove:

  1. svesnost o brendu i percepcija "inženjera pretraživanja" o vašem brendu
  2. budžet izdvojen za reklamiranje i kako inženjer pretraživanja gleda na oglase koje ste kupili
  3. profil dolaznih linkova
  4. broj stranica sajta
Jačina brenda

Što je vaš brend poznatiji to je manje verovatno da će inženjer pretraživanja kazniti vaš sajt ako radite stvari koje su "maglovite". Kada su BMW uhvatili kako upotrebljava strategiju maskiranja na svom sajtu, bili su van Google-ovog indeksa samo jedan dan. Google takođe ima belu listu sajtova koje ne bi trebalo dirati:
Sledi nepotpuna bela lista sajtova koje se ne smatraju problematičnim:
Kelkoo, Shopping.com, dealtime.com, bizrate.com, bizrate.lycos.com, dooyoo.com;
Primetite kako ne samo da se Bizrate nalazi na beloj listi, već takođe je i poddomen na potpuno drugom sajtu. Jednostavno rečeno, veliki brendovi bi trebalo da se bave spam-om.

Budžet oglašavanja:

Akoj ja kupim link, Google će verovatno to da posmatra kao spam. Ako kupim web sajt, Gogle će verovatno to da posmatra kao spam. Ako veliki etablirani sajt sponzoriše konferenciju ili kupuje oglase sa linkovima u njima verovatno će se provući sa tim. Ako velika korporacija kupi sajt i postavi zaglavlje duž cele mreže sa linkom ka njima Google-u to neće biti neobično.

Veliki AdWords budžet dozvoljava vam da kupujete linkove indirektno. Osim toga, ako imate veliki Google budžet za reklame, Google može da vam ponudi i sledeće pakete: SEO savetovanje (o ovome se retko priča van koorporacije), da primi vaš fidbek u vezi kvaliteta pretrage (o ovome se retko priča van koorporacije) i oni su mnogo blaži u vezi sa onim što činite da biste poboljšali rangiranje (robotizovan sadržaj, da li nekoga to na nešto podseća?). Oni se boje da izgube velike AdWords račune. Google je odstupio od eBay-a onoga trenutka kada je eBay prestao da kupuje AdWords reklame.

Ako ste veliki Google AdWords oglašavač, očekuje se od vas da kupujete sajtove i linkove po želji bez rizika. Ljudi kao ja, koji ne troše velike pare na AdWords, su označavani kao spameri ako koriste iste te tehnike. U tom smislu, veliki AdWords budžet može biti broj 1 SEO alatka.

Profil dolaznih linkova:

Što je čistiji vaš profil, moćićete da radite mnogo prljavije stvari. Što je veći kvalitet vaših linkova , biće indeksirano više stranica i bolje će se rangirati. Sve je u odnosima. Imajte na umu da ako ste označeni kao SEO, Google-ov inženjer može da odluči da obriše vaš sajt u principu, i pored toga što je vaš sadržaj bolji nego najbolje rangirani sajtovi i svi vaši linkovi su izgrađeni korišćenjem čistog marketinga bez spama.

Broj stranica:

Dok izgrađujete status autoriteta, neki algoritmi biće blaži. Na primer, lakše je rangirati se na osnovu poverenja kod novih sadržaja (neki novi sajtovi čak dobijaju momentalno uključivanje na vrh rezultata pretraživanja) i lakše zaobilaze filtere dupliciranog sadržaja. Ako imate mnogo stranica (kao na primer veliku bazu proizvoda) onda neke SEO strategije će morati biti automatizovane i zasnovane na algoritmima. Sa manjim sajtovima bi morali ručno modifikovati većinu naslova stranica, meta tagova, zaglavlja i samog sadržaja za skoro svaku stranicu na sajtu...

No comments: