Monday, April 7, 2008

Uvod u internet marketing tehniku Keyword sniping-a

Kompletan tekst koji vidite ispod je prevod jako interesantog članka Introduction to Keyword Sniping sa sajta Court's Internet Marketing School. Nisam siguran da li baš sve savete koje nudi ovaj članak treba prihvatiti bez rezerve, ali o njima svakako vredi razmisliti. Autor očigledno zna šta govori jer se na Google-u kotira veoma visoko za ključne reči "internet marketing". Proverite.

Osim ovih napomena, svestan sam da je prevod daleko od odličnog ali, siguran sam, poslužiće da se prenesu informacije i ideje originala. Uživajte!

Upoznavanje sa tehnikom "Keyword Sniping"-a

Želite da budete visoko rangirani za neku dobru ključnu reč na Google-u? Velika je verovatnoća da ne znate kako da to uradite ili jednostavno niste dovoljno sigurni u sebe. Nekolicina vas, nakon čitanja različitog, uopštenog, bezvrednog smeća na internetu, možda veruje da zna kako treba da postupi, ali to nikada ne uspeva da sprovede u praksu. Iskreno - vi možete da nadmašite bilo koju internet marketing kompaniju ili bilo koga drugog, ako naučite nekoliko jednostavnih tehnika.

Ova lekcija će vas podučiti kako da konzistentno pobeđujete glavne igrače sa velikim budžetima, većim sposobnostima i sa više ideja od vas. Naučiću vas da načinite fokusiran [po vašem izboru ubacite neku nindža reč ovde], smrtonosni napad na ključne reči. Ova lekcija će vam otkriti zašto ljudi kao ja mogu pobediti multi-milionske kompanije u borbi oko rangiranja.

Uvod u Keyword Sniping



Keyword sniping uključuje ekstremno fokusiran napor prema jednoj jedinoj ključnoj reči. Ideja je da se odabere neka ključna reč i da se postavi ceo sajt (ili čak cela grupa sajtova) sa jedinom namerom rangiranja za tu odabranu ključnu reč.

Moja najefikasnija primena ovog metoda mi je donela preko $ 3,500 za jedan mesec bez skoro ikakvog ulaganja. Da, to je bilo od jedne jedine ključne reči (fraze, prim. prevodioca). Sajt sam napravio dok sam radio puno radno vreme na starom poslu, i nakon što sam to uradio, dobio sam na mnogo para, skoro bez ikakvog napora. 100% prihoda je došlo preko Yahoo! oglasa (slično Adsense programu), tako da apsolutno nikakav trud nije bio potreban.

Odabrati pravu ključnu reč


Iako možete da koristite tehniku keyword sniping-a da biste se rangirali za skoro bilo koju ključnu reč, neke ključne reči će biti lakše od ostalih, i ja bih vam preporučio da počnete sa nekom koja neće biti "nemoguća misija". Kada sam zaradio $3,500 mesečno, koristio sam frazu "motorola cell phones", (motorola mobilni telefoni). Razlog zašto nisam, umesto nje, upotrebio frazu "cell phones" je to što je prva varijanta oko 1000 puta lakša. #1 (prva pozicija) na Google-u, za frazu "cell phones" bi vas načinila jako bogatim, ali napor da se tamo stigne može da traje godinama. Odaberite specifičnije ključne reči i brže ćete postići željeno rangiranje.

Nema baš puno sajtova koji ciljaju neku specifičnu ključnu reč celim svojim sajtom - većina njih je cilja koristeći posebnu stranicu svom sajtu. To će vam dati ogromnu prednost od samog početka. Uvek ćete biti u stanju da postignete bolje rangiranje, ako izgradite ceo sajt oko te ključne reči.

Koristim Wordze (servis koji se plaća, ali vredi svaki peni) za istraživanje ključnih reči, ali sam takođe koristio i WordTracker-ovu besplatnu verziju koja radi dosta dobro (za sve vas koji nemate dovoljan budžet). Bez obzira šta upotrebljavate, treba da obratite pažnju na tri atributa ključe reči, od kojih dva možete pronaći koristeći neki od gornjih alata. Ovo su atributi na koje morate da obratite pažnju:

  1. Ključna reč je tražena više od 200 puta na dan (očigledno, što više to bolje). Wordze i Wordtracker vam daju dnevni obim pretrage.
  2. Imaju manje od 1,000,000 (milion) web stranica koje "ciljaju" datu reč (što manje to bolje). Ovo možete naći tako što ćete pretražiti vašu ključnu reč (frazu) na Google-u sa navodnicima oko nje: "vaša ključna reč (ili fraza) ovde".
  3. Ključna reč ima neku vrednost za oglašivače. (Sve što može biti prodato i kupljeno ima vrednost, sve što se obrće ima vrednost). Neke ključne reči imaju veću vrednost od drugih.

Ove tri tačke su smernice, i definitvno nisu čvrsta pravila. Ja bih ih se pridržavao sve dok ne steknem dovoljno samopouzdanja da mogu da "napadnem krupnije ključne reči". Na taj način ćete znati da "pucate" na nešto što ima potencijala za vas, dok u isto vreme gradite samopouzdanje i sopstveno znanje.

Kada odabirate ključnu reč, pokušajte da nađete nešto čega se ne bi setila tehnički potkovana osoba. Čak i fraza "motorola cell phones" ima mnogo više konkurencije od većine ostalih ključnih reči, i nalaženje neke fraze, koja nema taj nivo konkurencije, učinilo bi vaš život 100 puta lakšim. Ja pokušavam da zamislim ceo spektar generacija, od 15 do 70 godina, da bih došao do ideje oko ključnih reči. Šta je to što bi oni tražili iz dana u dan?

Izlazak iz tehničkog/internet sveta bi vam smanjilo konkurenciju, a takođe bi vam povećalo zaradu. Ljudi koji nisu tehnički potkovani će, verovatno, kliktati na oglase mnogo više od onih koji znaju šta su oglasi. Možda ćete doći u situaciju da dobijete 10-20% CTR (click through rate - parametar koji je merilo uspešnosti online kampanje oglašavanja i govori o procentu posetilaca sajta koji su kliknuli na dati oglas u odnosu na broj prikaza oglasa, prim. prev.), umesto da CTR bude manje od 1%.

Evo par primera oblasti u koje možete da zavirite:

  • Usluge (grejanje i rashladni uređaji, pravo, dostava, elektrika, popravke, auto usluge, itd.)
  • Neelektronske uslužne grane (frizeri, konfekcija, moda, tretman akni, itd.)
  • Elektronske proizvodne grane (Ovde ćete morati dobro da promislite da biste izbegli konkurenciju)
  • Finansijske grane (specifični zajmovi, itd.)
Primer ključnih reči koje odgovaraju kriterijumima: radiant floor heating (podno grejanje) - 205 pretraga dnevno i 223 000 stranica koje se takmiče. Našao sam ove ključne reči nakon pretrage u trajanju od 5 minuta. Ako odvojite neko vreme da razmislite, naći ćete desetine hiljada ključnih reči koje odgovaraju tim kriterijumima.

Kako da zapravo "upucate" ključne reči koje ste odabrali

Postavite kompletan sajt ili blog
Jednom kada ste odabrali ključne reči, počećete proces "nišanjenja", tj. rangiranja za te ključne reči. Da biste ih uspešno naciljali, poželećete da napravite ceo jedan sajt ili blog (bolja varijanta) oko tih ključnih reči. Ja lično preferiram da kupim domen za te ključne reči, jer na taj način mogu da ga prodam jednog dana. Možete biti jednako efikasni u rangiranju koristeći Blogger-ov blog, ali onda nikada nećete moći da prodate svoj sajt. Moraćete da izaberete ono što je najbolje za vas i za vaš budžet, ali ako se odlučite za Blogger, to će možda da vas košta desetine hiljada dolara jednog dana, jer nikada nećete biti u mogućnosti da prodate vaš profitabilni sajt. Ja koristim ProudDomains.com da kupim domen i da hostujem svoj blog ili sajt.

Kada kupujete domen da biste "naciljali" svoje ključne reči, moraćete da imate par stvari na umu. Domen koji sadrži ključne reči u sebi će vam zaista pomoći da se rangirate za tu ključnu reč. Ako sa druge strane kupite polovni domen, to vam može značajno pomoći da se mnogo brže popnete na lestvici. Preporučio bih sajt TDNAM.com kao mesto gde možete da kupite korišćene domene. Bilo koji domen koji postoji više od godinu dana će značajno skratiti vreme potrebno za rangiranje. To je zato što ćete na taj način izbeći Google-ov sandbox (da, on zaista postoji). Ja sam lično bio u stanju da izbegnem sandbox kod potpuno novih sajtova, ali samo ako je njihova veličina mala i ako ključne reči koje "nišanim" nisu veoma konkurentne (manje od 1,000,000 konkuretntskih stranica na Google-u). To znači da sam u stanju da dam $8 za kupovinu novog domena, i da tom sajtu povećam vrednost na nekoliko hiljada dolara za par meseci.

Kada kupite domen, preporučio bih vam da na njemu instalirate WordPress da biste napravili sajt. Ako preferirate HTML i statički sajt, to je vaš izbor. Upozoravam vas da će ljudi kao ja verovatno imati ogromnu prednost - izgradnja linkova je mnogo lakša ako koristite gotov blog softver za pravljenje sajta. Kasnije u ovoj lekciji pokazaću vam kako da konfigurišete WordPress da biste na pravilan način "naciljali" ključne reči.

Napad na ključne reči sadržajem
Kada se radi o sadržaju sajta, preporučio bih vam najmanje deset stranica solidnog sadržaja o ključnoj reči po vešem izboru. Iako upotrebljavamo blog softver da napravimo sajt, taj sajt neće biti blog. Izgledaće kao blog i mirisaće kao blog, ali neće postojati potreba dodavanja sadržaja svakog dana ili svake nedelje. Ja bih predložio da uklonite sve datume jer, u principu, ne želite da ljudi znaju kada je blog napravljen.

Svaka od tih deset stranica treba da bude napravljena sa namerom da donese link nazad ka vašoj home page, i to sa vašom glavnom ključnom reči u tekstu linka. Svaka od ovih stranica treba da ima barem 300 reči. Ovo je najteži deo celog procesa. Ja obično surfujem sajtove koji se pojavljuju na Google-u za istu tu ključnu reč da bi dobio ideju kako da napravim 10 stranica sadržaja. Ne uzimam njihov sadržaj, ali ih koristim da bi dobio ideju za svoj sadržaj. Pobrinite se za to da linkujete nazad ka home page-u sa stranice svakog unosa na vašem blogu - pri tom koristite vaše ključne reči u tekstu linka. Ovo daje vašoj početnoj strani sposobnost rangiranja na dva načina:
  1. Dobija više inernih linkova sa željenim anchor tekstom.
  2. Dobija više eksternih linkova sa željenim anchor tekstom. Spameri koji eventualno budu skinuli vaše stranice linkovaće nazad ka home page-u vašeg sajta koristiće željeni anchor tekst. Ovo obično ljuti blogere, ali trebali biste da to prihvatite, jer vam zapravo to samo pomaže.

Brend sajta
Brendovanje vašeg sajta oko odabranih ključnih reči je jedan od najvažnijih zadataka. Na primer, pogledajte frazu Court’s Internet Marketing School. Kada sam odlučio da promenim ključne reči koje sam ciljao, prešao sam na "internet marketing", i onda sam morao da promenim i brendovanje sajta. Sada moj sajt povezujem sa gornjim imenom i na taj način utvrđujem njegov brend. Mnogi ljudu linkuju ka meni koristeći frazu Court’s Internet Marketing School u tekstu linka, dajući mi linkove sa željenim ključnim rečima. Pošto sam brendirao svoj sajt, sve se dešava na prirodan način.

Zabeleška: Ne morate nužno da koristite ključne reči u imenu domena za brendiranje. Kao što znate, ja nemam svoje ključne reči u domenu ovog sajta.

Struktura sajta
Osmišljavanje pravilne strukture sajta je mesto gde većina ljudi ne radi dobar posao - ovo je dobro za mene, ali je jako loše za njih. Sada ću vam dati nekoliko saveta o smeštanju ključnih reči. Moraćete da sledite svaku od sledećih instrukcija. U suprotnom, nemojte da se iznenadite ako vas ljudi budu stalno pobeđivali.

Počnite koristeći WordPress temu koja je optimizovana za pretraživače. Moje SEO WordPress Teme će vam pomoći da pobedite one sajtove koji koriste regularne teme. Kada instalirate jednu od njih, nastavite sa sledećim instrukcijama.

Koristeti ključne reči na sledećim mestima:

  • HTML title tag na svakoj stranici sajta. To postižem koristeći dodatak All-In-One SEO Pack WordPress. Moji HTML naslovi su tako postavljeni da pokazuju najpre naslov stranice, a onda naslov sajta, koji je trenutno postavljen na ‘Internet Marketing | Strategy & Services’
  • H1 tag na svakoj stranici sajta. Moj H1 tag se javlja u gornjem desnom uglu mojih stranica. Na mojoj homepage, on glasi ‘Internet Marketing’. Na ostalim stranicama, postavio sam ga na sledeći način ‘Internet Marketing | Naslov stranice ili naslov unosa ovde’. Koristio sam jednostavan komadić koda u mom WordPress zaglavlju da to postignem. Kod možete naći ovde H1 Dynamic Code. Možete da iskopirate vaše ključne reči tamo gde piše ‘Your Keyword Here’.
  • Footer link koji pokazuje na vašu početnu stranu. Napravite link na dnu svake stranice ka homepage-u sa ključnim rečima u tekstu linka.
  • Linkujte unutar svakog unosa ka početnoj strani sa vašim ključnim rečima. Već sam govorio o ovome, ali ponoviću. Nađite načina da ovo ukomponujete - trebaćete to da učinite na svim stranicama.
  • Kroz tekst vaše početne stranice. U bilo kom trenutku ključne reči treba da se pojave u tekstu vaše početne stranice bar 6 - 7 puta. Ovo se obično postiže automatski, pošto ćete svakako koristi ključne reči u svojim unosima. Pošto će se vaša početna strancia rangirati za odabrane ključne reči, pobrinite se da one budu ponovljene dovoljno puta. Takođe trebali biste da imate barem 1000 reči na početnoj stranici. Ovo se lako postiže - 4 unosa, svaki po 300 reči na početnoj stranici biće upravo dovoljni. Ali pazite da ne preterate, jer će to pokrenuti spam filter na Google-u.
Na ovaj način u stanju sam da stalno pobeđujem velike kompanije. To je zato što oni koriste jednu stranicu za ključnu reč, a ja koristim ceo sajt. Ova struktura je jedan od velikih razloga zašto pobeđujem sajtove za ključne reči "internet marketing", iako sam pet godina noviji i imam manje linkova od njih. Zamislite šta možete da uradite sa ostalim manje konkuretnim ključnim rečima!

Metodi inbound linkova

Da biste mogli efektivno da pobedite ostale sajtove, moraćete da fokusirate svoje napore da dobijete prave vrste linkova. To uključuje različite faktore, a ovo su osnovni:
  • Varirajte vaš anchor tekst, ali koristite vaše ključne reči u većini linkova ka vašem sajtu. To znači da ako ciljam ključnu reč "internet marketing", pokušaću da dobijem linkove sa sledećim tekstovima: internet marketing, Court-ova Internet Marketing Škola, internet marketing strategija, internet marketing usluge, internet marketing saveti, itd. Slično se može osmisliti i kod ostalih ključnih reči, i to će vam pomoći da izbegnete Google-ov spam filter.
  • Nabavite likove sa različitih stranica za vaše ključne reči. Ja koristim članke da bi postigao fantastične rezultate. Pišem članke koje nazivam nešto kao ‘Internet Marketing bi mogao da promeni vaš život’. Onda ih šaljem na adrese mnogo direktorijuma i korisim Biografiju Autora da linkujem nazad ka svom sajtu sa željenim tekstom u linku. Napisao sam članak o tome ovde: . Neki ljudi misle da marketing pomoću članaka ne funkcioniše - to su ljudi koje obično pobeđujem. Koristim Article Marketer da bih poslao članke stotinama direktorijuma članaka. Takođe, možete započeti teme na forumima sa ključnim rečima koje ciljate i linkovati nazad u potpisu svojih unosa.
  • Pribavite linkove sa ostalih vrsta stranica. Ovi linkovi neće biti tako efikasni kao oni sa stranica slične tematike, ali su ipak dovoljno efikasni. Sledeći D-List može biti izvor takvih linkova. Ljudi ne vole kada su komentari puni vaših ključnih reči, ali je obično OK kada koristite ime svog brenda. Ako vaš brend sadrži vašu ključne ključne reči u sebi ... Shvatili ste. Ako se nekome to ne sviđa, ljubazno mu se izvinite. Poštujte njegovu odluku.
  • Više o metodama izgradnje linkova ovde: 102 Ways To Make Your Site A Back-Link Superstar

Imajte na umu da koristeći ovaj metod nećete morati da imate onoliko linkova koliko biste morali u slučaju rangiranja jedne jedine stranice vašeg sajta sa sličnom tematikom. Pošto koristite ceo sajt da biste naciljali odabranu ključnu reč, izgradnja linkova će doći brže i lakše.

Vreme rangiranja

Vreme rangiranja ovakvog sajta može veoma da varira. Ako možete da nabavite korišćen domen povezan sa vašom ključnom reči, bićete u stanju da se rangirate za mesec ili dva. Potpuno novi domen može da zahteva više vremena. Vreme takođe zavisi i od jačine konkurencije za datu ključnu reč. Ako odaberete reč koja nije previše konkurentna, rangiraćete se veoma brzo, već za nekoliko nedelja. Zbog toga pokušajte sa jednom long-tail ključnom reči. Tako ćete se navići na metod i doći ćete do pobede i broja 1 u prvom pokušaju.

Vremenom, postaćete sigurniji i moći ćete da koristite ovaj metod da biste "napali" glavne ključne reči. Počnite od malog pa razmišljajte u pravcu velikog.

No comments: