Tuesday, October 16, 2007

Kako izbeći google-ov dodatni (supplementalni) index



Šta je to google-ov "suplemental index"?


Imate "web site" već neko vreme a niste čuli za google-ov dodatni (pomoćni) indeks? Onda je krajnje vreme da proverite da li se vaše stranice nalaze u glavnom indeksu google-a ili su možda, na vašu nesreću, smeštene u dodatni.

Nesreća sa dodatnim indeksom Googla je ta da će stranice koje su tu smeštene veoma retko da nađu put među Google-ovim rezultatima pretrage, i to zapravo samo onda kada postoji veoma malo ili nimalo rezultata u glavnom indeksu.

Mnogo starijih web sajtova takođe popunjavaju ovaj pomoćni google-ov indeks. Tu su i stranice kojima google ne veruje ili malo veruje i koje neće moći da se rangiraju ni za šta bitno. Znači pomoćni indeks nije mesto gde biste voleli završe vaše stranice.

Zašto stranice završavaju u pomoćni indeks i kako ga izbeći?


Nekoliko faktora utiču na to da vaše web stranice odu u pomoćni google-ov indeks. Najvažniji faktori su "title tag", "description tag", i sam sadržaj web stranice.

Veoma važno je da svaka web stranica na vašem sajtu ima jedinstveni naslov. Ako ste do sada primenjivali praksu da koristite jednu te istu stranicu kao šablon, tako što ste menjali samo sadržaj, a "title tag", "description tag" su ostajali isti za sve stranice vašeg sajta, onda budite sigurni da se ogroman procenat vaše sajta nalazi u "suplemental" indeksu.

Mnoge firme i pojdinci često imaju običaj da u "title tag" stavljaju svoje ili ime svoje firme, i tako onemogućavaju indeksiranje sadržaja njihovog web sajta. Ako već hoćete da ime vaše firme bude u naslovu date stranice, pobrinite se za to da ispred imena bude par reči koje na jedinstven način opisuju datu stranicu.

Još nešto. Izbegavajte drugu suprotnost. Nemojte stavljati previše ključnih reči u "title tag"-u - samo jedna ili maksimum dve ključne reči karakteristične za datu stranicu su dovoljne - inače ponovo rizikujete sankcije u vidu famoznog "suplemental index"-a.

Isto važi i za "description tag". Tu umesto par reči, kao u "title" tagu, dodajte par rečenica za datu web stranicu koje je opisuju na jedinstven način. Iako Google verovatno ne uzima "keywords" meta tag suviše ozbiljno, nije loše da i on bude popunjen relevantnim ključnim rečima za datu web stranu. Ako ništa drugo, možda zbog nekih drugih pretraživača.

Posebnu pažnju treba da obratite na sadržaj. Gledajte da svaka stranica ima jedinstveni sadržaj, t.j. da nije kopija neke druge stranice sa vašeg sajta. Takođe stranice sa malo ili nimalo sadržaja, stranice sa slikama ili slične završavaju, pogađate već, u sporedni inkdes. Neko nepisano pravilo bi bilo da svaka stranica ima bar 100 reči jedinstvenog sadržaja.

Takođe, da bi vaš sajt ostao daleko od suplementalnog indeksa izbegavajte da linkujete sa sajtovima loše reputacije, izbegavajte prekomerne recipročne linkove i popunjavajte vaš sajt sa kvalitetnim, novim sadržajem - po mogućnosti neka unosi na vašem sajtu budu dugački.

A kako da znam da li je moja strana u glavnom ili u sporednom indeksu?


Mislim da ne postoji siguran način provere, jer je google nerado daje informacije vezane za tehnologiju koja stoji iza rezultata pretrage. Neke komande koje su nekada to omogućavale izgleda da ne rade više.
Da biste proračunali koliko je procenat vašeg sajta smešten u dodatnom indeksu možete probati sledeći kalkulator.
Takođe čini se da trenutno radi i par jednostavnih komandi koje su date ovde.
Puno sreće

No comments: