Friday, May 30, 2008

Koliko vredi mesto broj 1 na Google-u? ili Tipična distribucija klikova

Unos koji sledi motivisan je izuzetnim člankom sa sajta www.seobook.com na temu značaja dobrog rangiranja na Google-u. Pozivam vas da u celini pročitate originalni članak - zaista je vredno truda. Ovde ću preneti samo ograničeni deo istog.

Moj prijatelj je nedavno rekao "da li si petnaesti ili pedeseti na Google-u ne čini nikakvu razliku". Zaista, klikovi su koncentrisani, u ogromnoj meri, na gornju polovinu prve stranice Google-a. Ako analiziramo ovu situaciju unazad kroz vreme, vidimo da se trend koncentrisanja klikova u gornjem smislu samo još više uvećao.

Podaci sa AOL-ovog pretraživača


Avgusta 2006 godine iz AOL-a (AOL-ov pretraživač se pokreće uz pomoć Google-a) su iscureli na milione zapisa pretraživanja interneta. Neki SEO eskperti su iskoristili ove podatke da naprave presek klikova u odnosu na rangiranje. Na blogu Džima Brojkina analizirani su podaci na osnovu 9,038,794 pretrage i 4,926,623 klika. Dona Fontenot je prezentovala relativni odnos klikova niže rangiranih rezultata u odnosu na više rangirane:

Prosečan procenat klikova

Relativni volumen klikova

  1. 42.13%, ili 2,075,765 klika
  2. 11.90%, 586,100
  3. 8.50%, 418,643
  4. 6.06%, 298,532
  5. 4.92%, 242,169
  6. 4.05%, 199,541
  7. 3.41%, 168,080
  8. 3.01%, 148,489
  9. 2.85%, 140,356
  10. 2.99%, 147,551
  1. 3.5x manje
  2. 4.9x manje
  3. 6.9x manje
  4. 8.5x manje
  5. 10.4x manje
  6. 12.3x manje
  7. 14.0x manje
  8. 14.8x manje
  9. 14.1x manje

Ukupno na prvoj strani: 89.82%, 4,425,226 clicks
Ukupno na drugoj strani: 10.18%, 501,397 clicks

Na osnovu ovih podataka, ako se rangirate osmi, deveti ili deseti za neku ključnu reč, možete da povećate svoj internet saobraćaj 1400 % kada se pomerite na prvo mesto. Čak i ako "skočite" sa osmog mesta na treće, možete utrostručiti saobraćaj.

Istraživanje praćenja pokreta oka

Gord Hočkis je spojio dve studije koje pokazuju kako surferi interaguju sa rezultatima pretrage.

Zapazite sledeće:

  • koliko snažno Google drži pažnju fokusiranu na gornji levi ćošak rezultata pretrage
  • kako pažnja "popušta" kako se ide duž stranice prema dole
  • oglasi na desnom delu stranice ne dobijaju toliko puno pažnje kao oni u levoj koloni

Još jedno organsko CTR istraživanje

Patrik Gavin je našao ovu sliku sa sajta SEO Researcher. Ona ističe rezultate ograničenije studije sprovedene od strane Cornell-a od 2004 godine naovamo. U prvoj koloni je dat procenat klikova, dok su u drugoj koloni vremena koja su provedena na svakoj od pozicija od strane surfera.

1 comment:

Ivan said...

Mnogo korisniji clanak nego onaj na zarada na internetu :)